فر کردن مو از محبوب ترین روش ها برای تغییر دادن در مدل مو است که موها را حجیم تر و جذاب تر نشان میدهد.

افراد به دلایل مختلف علاقه دارند در چهره خود تغییر ایجاد کنند و یکی از بهترین روش ها برای متفاوت نشان دادن چهره، عوض کردن مدل موها است که راهی سریعتر، به صرفه تر و کم عوارض تر از بقیه روش ها برای تغییر چهره است و میتوان مو ها را فر یا صاف کرد که در مقاله دیگری در مورد دارک اند لاولی به عنوان یکی از بهترین صاف کننده های مو توضیح داده ایم و در این پست از مجله ستیاسنتر در مورد فر کردن مو ها توضیح میدهیم و مزایا و معایب هرکدام را برسی میکنیم تا بتوانید بهترین فر کننده مو را بشناسید.

بهترین مواد فر کننده مو

در زمان انتخاب فر کننده های مو مثل تمام محصولات دیگر باید به چندین مورد توجه کرد که کیفیت از مهم ترین موارد است و یکی از عوامل موثر در کیفیت، برند و تولید کننده است.

اما قبل از هر تصمیمی باید نوع مو، میزان فر مورد نظر یا میزان آسیب دیدگی مو را در نظر گرفت و با توجه به این موارد انتخاب را انجام داد.

اولین مورد و موثرترین مورد در تصمیم گیری رنگ مو است که طبیعی باشد یا از رنگ مو استفاده شود که در تمام برندهای معتبر برای هردو این مو ها راه حل ارائه شده است.

 

مو های فر شده با استفاده از مواد فر مو

 

مواد فر مو چیست؟

برای فر کردن مو از مواد شیمیایی به نام پرمننت استفاده میشود که با شکستن پل های گوگردی مو باعث حالت پذیری راحت تر مو میشود و موها خیلی راحت حالت فری که با بیگودی به انها داده میشود را میگیرند و مواد فیکساتور داخل جعبه حالت را حفظ میکند و تا ۶ ماه نیازی به فرکردن دوباه نیست. برای دستیابی به نتیجه بهتر باید از مایع فر کننده مو با کیفیت بالا استفاده کرد و در ادامه به معرفی چندتا از بهترین مواد فر دائم میپردازیم.

مواد فر مو چی خوبه؟

بهترین محلول فر کننده مو خارجی در حال حاضر تولید برند آس فلاور است که تحت لیسانس ایتالیا و در کشور ترکیه تولید میشود و برای مو های طبیعی، رنگ شده و موهای ضخیم تولید شده است و میتوان با توجه به نوع مو از انواع مختلف این مواد فر مو ایتالیایی استفاده کرد.

اما در میان برند های ایرانی میتوان به مواد فر مو دوبینا، مواد فر مو کمند و فر کننده مو آتوسا اشاره کرد و در میان این محصولات برند دوبینا کیت صاف کننده مو برای مو های طبیعی و کیت صاف کننده مو برای موهای رنگ شده را ارائه داده است تا نظر مصرف کننده های داخلی را جلب کند.

چرا از مواد فر کننده مو استفاده کنم؟

در دنیای کنونی یکی از مهم ترین عوامل برای تصمیم گیری البته بعد از کیفیت و سلامت کار، زمان است و در زمان محدودی باید به کارهای مختلفی مثل کسب درآمد و وقت گذرانی با خانواده و دوستان و بسیاری دیگر از این دسته از موارد رسید و اگر هر روز مقداری هم برای تغییر حالت مو با بیگودی یا اتو مو وقت بگذاریم مجبور به کم کردن. زمان های دیگر میشویم پس استفاده از مواد فرکننده یا صاف کننده مو که دوام شش ماهه دارند انتخابی هوشمندانه برای ذخیره زمان است.

نحوه استفاده از مواد فرکننده مو

مواد فر مو را میتوان هم در آرایشگاه به کمک آرایشگر استفاده کرد و هم بدون استفاده از کمک دیگران پس باید بهترین راه استفاده را بلد باشیم:

۱- موها را کاملا بشویید و از کمی مرطوب کننده استفاده کنید.

۲- با حوله کمی موها را خشک کنید تا مرطوب بماند.

۳- با استفاده از شانه گره های مو را باز کنید.

۴- بیگودی را در فواصل مورد نظر قرار دهید.

۵- مواد را بطور منظم روی مو پخش کنید.(مراقب باشید تا مواد به پوست برخورد نکند.)

۶- مواد را با توجه به زمان درج شده روی محصول بر ساقه مو ماساژ دهید.

۷- با همان بیگودی موها را با آب ولرم شستشو دهید تا مواد کاملا شسته شود.

۸- با استفاده از مواد شماره ۲ حالت را فیکس کنید و مو ها را خشک کنید.

 

مو های فر شده با استفاده از مواد فر مو

 

باید ها و نباید های استفاده از فر کننده های مو

پس از فرکردن مو ها تا ۴۸ ساعت مو ها را نباید شست و تا ۲۴ ساعت هم نباید از شانه استفاده کرد این کار باعث  میشود تا مو حالت جدید را بپذیرد و حالت را از دست ندهد.

مواد فر مو را روی نقطه کوچکی تست کنید تا مطمئن شوید که حساسیت ندارید.

از شامپو ها و نرمکننده های مخصوص مو فر استفاده کنید.

تا ۴۸ ساعت موها را نبندید و فشار به مو وارد نکنید مثلا از شال های سبک استفاده کنید.

عوارض فر مو 

همانطور که اشاره کردیم این مواد پایه شیمیایی دارند و باعث خشکی و شکنندگی مو میشوند اما استفاده از محصولاتی که برند های  معتبر تولید کرده اند میتواند آسیب کمتری به مو ها وارد کنند و سلامت را تهدید نکنند.

شما میتوانید با خیالی راحت از کیفیت و اصالت کالا از ستیاسنتر سفارش خودتون رو ثبت کنید و فراموش نکنید اگر محصولی موجود نبود یا کالای خاصی را میخواستید با ما تماس بگیرید از شنیدن صدای شما خوشحال میشویم.

دیدگاهی در مورد “همه چیز در مورد فر کننده های مو + ۸ مرحله استفاده از مواد فر مو

  1. Atefe گفت:

    من موهام ضخیمه و سخت حالت میگیره از چه مواد فر مو استفاده کنم؟

    1. سید مهدی میر گفت:

      عاطفه عزیز*
      مواد فر کننده مو ایتالیایی آس فلاور میتواند گزینه مناسبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *