تصور کنید به مسافرت رفته اید و به حمام دسترسی ندارید یا بعد از یکروز شلوغ کاری باید قبل از رفتن به خانه به یک قرار مهم برسید، چه چیزی باعث احساس ناخوش آیند در شما میشود؟ یکی از چیزهایی که میتواند باعث شود احساس خوبی نداشته باشید موهای چرب و بدحالت هستند اما راه حل چیست قطعاً یک شامپو خشک میتواند کارساز باشد.

چی توی صفحه هست؟

تاریخچه شامپو خشک

تاریخچه شامپو های خشک و جلوگیری از چرب شدن مو ها به قرن پانزدهم بازمیگردد و شواهد حاکی از آن است که مردم آسیا از خاک رس استفاده میکردند تا چربی مو ها را از بین ببرند و پس از مدتی استفاده از این مواد در انگلستان هم بین طبقه مرفه جا افتاد که البته از رنگ هم در این ترکیب استفاده کردند تا در ظاهر خود تغییر ایجاد کنند.

اولین شامپو خشک که بصورت تجاری تولید شد در سالهای ۱۹۴۰ در امریکا وارد بازار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

 

اولین شامپو خشک تجاری

شامپو خشک چیست؟

شامپو خشک به دو شکل کرمی و اسپری تولید میشوند که البته اسپری شامو خشک معروف تر و متداول تر است، مواد سازنده شامپو های خشک معمولا نشاسته ذرت یا برنج است که با الکل و عطر ترکیب میشود و پس از اسپری کردن شامپو خشک مواد به سمت موها پرتاب شده و پس از چند ثانیه الکل تبخیر شده و پودر روی موها میماند تا حالت موها را تغییر دهد.

نقاط مثبت شامپو خشک و موارد مصرف

شاید مهمترین مورد که نیاز به شامپو خشک در آن احساس شود در سفر هایی به نقاط دور است که حمام و شاید آب در دسترس نباشد مثل تور های کویرگردی یا کمپ کردن در یک طبیعت بکر و قطعا کسی دوست ندارد که موهایی چرب و سنگین داشته باشد در این مواقع شامپو خشک به کمک شما میایند تا موها را سبک کنند و احساس خوبی به شما بدهند و البته بدلیل وجود عطر در شامپو خشک میتوانید از عطر تمیزی و تازگی مو لذت برد.

یکی دیگر از موارد استفاده از شامپو های خشک برای زمان هایی است که مو هایتان را صاف یا فر کرده یا از رنگ مو استفاده کرده اید و یکی از نکات بعد از این کارها خیس نکردن موهاست تا رنگ یا مواد تغییر حالت مو درست عمل کنند در این جا هم میتوان از شامپو خشک استفاده کرد و البته عمر رنگ روی موها را هم افزایش میدهد چون هر رنگ مو تعداد دفعات مشخصی در برابر شستشو مقاوم است و بعد از آن کدر میشود و اثراتش از بین میرود.

از طرف دیگر برخی از متخصصان پوست و مو ادعا میکنند که شستن و شانه کشیدن زیاد مو ها باعث خشکی پوست سر و آسیب دیدن مو ها میشود پس میتوان در در زمان هایی که واقعا به شستن مو های نیازی نیست از این محصولات استفاده کرد و به راحتی به مو حالت داد البته بدون استفاده از باد گرم سشوار که باعث آسیب حرارتی به موها میشود!

معایب شامپو خشک

اشتباه نکنید! شامپو خشک واقعاً یک شامپو نیست و مو ها را تمیز نمیکند فقط باعث میشود تا مو شکل تمیزی بگیرد و حجیم شود اما استفاده از این محصول هم مثل بسیاری دیگر از محصولات اگر به اندازه باشد سلامت شما را تهدید نمیکند.

همانطور که در بالاتر خواندید شامپو خشک از ذرات نشاسته تشکیل شده است و استفاده بیش از اندازه میتواند تجمع ذرات روی پوست سر را به همراه داشته باشد و باعث خارش یا التهاب شود و حتی باعث شوره زدن مو شود و از طرف دیگر بخاطر وجود الکل در ترکیبات شامپو خشک میتواند باعث خشکی مو شود اما حجم کم الکل موجود در صورتی که در استفاده از آن زیاده روی نکنید ضرری ندارد.

اما با خرید شامپو خشک ارزان میتوانید ضرر زیادی به خود وارد کنید چون از قدیم گفته‌اند که ارزانی بی دلیل نیست و برای تولید این محصولات از مواد اولیه بی کیفیت استفاده میشود تا صرفه اقتصادی پیدا کنند.

 

روش استفاده از شامپو خشک

نحوه استفاده از شامپو خشک بسیار آسان است کافیه که اسپری رو چند بار تکان بدید تا یکدست شود و از فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری دو یا سه بار اسپری کنید و یادتان نرود که موهای پشت سر یا پشت گوش را هم اسپری کنید و پست از چند لحظه مو ها را شانه بزنید یا ذرات اضافی از مو پاک شوند و توجه کنید که اگر موها را خوب شانه نزنید سر و کله سفیدک ها روی مو پیدا میشود و ظاهر شما را خراب میکند هم چنین با این کار باعث میشوید تا پوست سر بتواند تنفس کند.

⭐همچنین میتوانید از باد سرد سشوار استفاده کنید تا موها حجیم تر شوند.

روش استفاده شامپو خشک

جمع بندی

حفظ سلامت مو و داشتن موهایی مرتب از واجب ترین کارهایی است که انجام میدهیم و وقتی مزایا و معایب شامپو خشک را کنار هم بگذاریم کفه ترازو به سمت مزایا است و استفاده به اندازه هیچ ضرری ندارد و سلامت را هم تهدید نمیکند و استفاده از یک شامپو خشک خوب قطعا مزایای بیشتری نسبت به ضرر هایش دارد.

شامپو خشک از کجا بخریم؟

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی اصل در این دوره و زمانه کاری سخت است مگر آنکه از جایی معتبر خرید کنید.

فروشگاه اینترنتی ستیاسنتر با سابقه ای چندین ساله در بازار آرایشی و بهداشتی و ضمانت اصالت کالا درکنار شماست تا خرید امن داشته باشید همچنین فراموش نکنید که اگر محصولی را پیدا نکردید باما تماس بگیرید از شنیدن صدای شما خوشحال خواهیم شد.

 

منابع: ویکی‌پدیا، سی‌ان‌ان و تجربه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *